Plan gratis audit

Vul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    TikTok adverteren

    Is TikTok Marketing de nieuwe succesformule? | B2C kansen & mogelijkheden TikTok is de huidige go-to als het gaat om…

    Michael Cortino ā€¢ 6 min. leestijd
    Duurzame website

    Is TikTok Marketing de nieuwe succesformule? | B2C kansen & mogelijkheden

    TikTok is de huidige go-to als het gaat om social media. Hoewel het vooral gezien wordt als een platform dat door tieners en jong volwassenen gebruikt wordt, is het ook bij millennials en oudere mensen steeds populairder. Dankzij deze toenemende populariteit wordt TikTok steeds vaker ingezet voor het bereiken van verschillende doelgroepen en is TikTok marketing de nieuwe trend onder bedrijven. Is TikTok marketing ook interessant voor jouw onderneming, en belangrijker nog: hoe bereik je jouw doelgroep via het platform?

    Wat is TikTok?

    Op TikTok vind je korte en spontane video’s over alles waar iemand maar geĆÆnteresseerd in kan zijn. Hierdoor zijn gebruikers al snel gedachteloos aan het scrollen door hun feed en zijn ze zo uren kwijt aan het kijken naar TikToks. Dit maakt het platform ook ideaal om er even ergens een advertentie tussen te plaatsen of in te zetten voor het gebruik van andere marketingtactieken. Wij hebben voor je op een rijtje gezet waarom TikTok marketing steeds meer gebruikt wordt en hoe jij dat ook kan doen.

    TikTok Advertising

    Advertenties zijn een klassiek voorbeeld van digitale marketing en kom je dan ook overal tegen. Aangezien TikTok ook gewoon een digitaal platform is, is het dus ook heel geschikt voor advertising. TikTok zelf heeft in 2020 onderzoek gedaan naar de effectiviteit van TikTok marketing. UIt het onderzoek bleek dat 74% van de gebruikers vonden dat TikTok een aanleiding was om meer te weten te willen komen over producten en merken die ze daar tegen kwamen. Ook geeft 67% van de TikTok gebruikers aan dat TikTok marketing van bedrijven een aanleiding vormt voor het doen van aankopen terwijl ze eerst geen plannen hadden om iets te kopen. Dus effectief is TikTok marketing zeker! De korte video’s zijn ook redelijk makkelijk te maken en vereisen geen dure spullen of programmaā€™s om ze kunnen maken. Het enige wat je nodig hebt, is een smartphone en iemand die op zijn gemak is achter de camera.

    TikTok Influencer Marketing

    Influencer marketing is ook een veelvoorkomend voorbeeld van een effectieve online marketingtactiek op TikTok. Het is een doelgerichte manier om potentiĆ«le nieuwe klanten te benaderen. Influencer marketing houdt in dat je een gebruiker benadert die veel volgers heeft. Deze TikToker in dit geval, is heel bekend op het platform en kan daardoor veel mensen sociaal beĆÆnvloeden. Deze influencer vraag je dan om jouw product of merk te promoten tegen betaling. Je kan ze een product toesturen zodat ze er content mee kunnen maken of ze kunnen een kort praatje houden over het product of merk en hun ervaring ermee. Het publiek van deze influencer komt hierdoor in contact met dat product of merk. Doordat de influencer het artikel gebruikt of er positief over spreekt, zullen veel van die volgers niet alleen bekend raken met de naam, maar het ook zelf willen hebben. Mede vanwege de huidige populariteit is dit echt aan te raden als TikTok marketingtactiek.

    TikTok Content Marketing

    Uiteraard kan je ook gewoon je eigen business account beginnen en zelf content marketing opzetten. Dit houdt in dat je zelf een influencer rol aanneemt en je eigen product of merk gaat promoten door er content mee te maken. Deze TikTok marketingtactiek geeft je de meeste vrijheid. Je hebt volledige controle over je content en hoe je de promotie aanpakt. Dat kan de kwaliteit van de content ten goede komen, omdat het een stuk organischer wordt. Deze aanpak werkt vooral heel goed als het gaat om community building. Je creƫert en onderhoudt een persoonlijke band met je publiek. Dit werkt niet alleen heel goed voor het onderhouden van klantcontact, maar kan ook zorgen voor meer terugkerende klanten.

    Nu is de eerste stap natuurlijk het moeilijkst. Begin je nog maar net op TikTok? Dan moet je zelf de eerste volgers en resultaten genereren. Hier een aantal tips om te helpen bij die eerste stap:

    • Gebruik hashtags. Door het gebruik van hashtags zorgt het algoritme dat jouw content terecht komt bij de mensen die er toe doen en die mogelijk geĆÆnteresseerd zijn. Zorg dat je onderzoek doet naar welke hashtags het meest gebruikt worden en relevant zijn bij jouw doelgroep.
    • Growth hacking. Gebruik het account om vergelijkbare accounts te volgen, relevante content te liken en comments achter te laten. Ook hierdoor verschijnt jouw account in de feeds van de gebruikers die vergelijkbare interesses hebben. Let hierbij wel goed op de regels van het platform en zorg ervoor dat je niet in overtreding komt.
    • Frequent posten. Zorgt dat je regelmatig content post. Hierdoor blijf je actueel en zullen mensen jouw content vaker in hun feed tegenkomen.

    Net als bij andere social media platformen, is het ook op TikTok van belang om te zorgen voor relevante en up-to-date content. Is jouw doelgroep jong en veel actief op social media? Dan kan het gebruik van TikTok eigenlijk niet ontbreken. Experimenteer met advertising, het maken van TikToks en livestreams, en bepaal zo welke strategie het best aansluit bij jouw doelgroep en doelstellingen.

    Dit artikel via

    Meer interessante berichten

    Ecoteers-case-study-patagonia-contentmarketing
    Ecoteers-long-form-seo-engagement
    interactieve-content-ecoteers-
    ecoteers-content-marketing-trends-2024
    ecoteers-data-driven-content-2024
    duurzaam ondernemen - windmolen
    Gemeente Utrecht duurzaamheid Ecoteers
    duurzaamheidssubsidie ecoteers
    tips duurzame werkplek
    duurzame vacatures ecoteers
    duurzame samenwerkingen ecoteers
    cursus opleiding duurzaamheid ecoteers
    B Corp gecertificeerd worden
    Online marketingkanalen, strategie bepalen
    Social Media Engagement
    social media content plan
    lokale seo tactieken
    Linkbuilding en AI
    geavanceerde SEO tools gebruiken
    SEO en digital PR
    SEO met AI
    SEO en digital PR
    Groen bedrijf
    Sustainable marketing Ecoteers
    Duurzame website
    Sustainable marketing Ecoteers
    SEA trends 2024
    online advertising de beste strategie
    social media marketing
    website laten maken
    tips rebranding
    bedrijf verduurzamen tips
    sustainability manager
    energielabel c kantoren
    marketing in de metaverse
    marketing 2022
    The Goal 13 Impact Platform report
    duurzaam op reis
    Google updates - Ecoteers
    Tone of Voice - Ecoteers
    het beloofde bos
    Sustainable marketing Ecoteers
    Groen bedrijf
    Sustainable marketing Ecoteers
    Duurzame website
    duurzaam op reis
    Groen bedrijf
    het beloofde bos
    Duurzame website
    Sustainable marketing Ecoteers

    Klaar om te groeien?

    Sluit je aan bij 300+ partners die zijn gegroeid middels een online marketing strategie die werkt. Ontvang gratis persoonlijk advies.

    4.9 uit 85 beoordelingen