Laten we het vooral niet te complex maken. Wij helpen met twee dingen: verkeer en conversies. Waardoor jij groeit in omzet, leads en naamsbekendheid.
Bekijk alle dienstenVul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Home / Hoe interactieve content kan zorgen voor meer engagement
Om in de grote hoeveelheid content op te vallen wordt er steeds meer gebruik van interactieve content. Ontdek hier de voordelen van dit type content.
Interactie betreft het contact tussen jouw merk of onderneming met je publiek. Belangrijk hierbij is dat het niet gaat om eenzijdig contact, maar juist om input vanuit beide kanten. Om in de grote hoeveelheid content op te vallen wordt er steeds meer gebruik van interactieve content. Dit kan je toepassen op bijvoorbeeld je social media kanalen, maar ook door te reageren op feedback op je website of op blogposts. Ondanks dat het vergroten van engagement op deze manier vaak wat tijd in beslag neemt, is dit op lange termijn zeker rendabel.
Wil je meer betrokkenheid creëren bij je publiek? Ontdek in dit artikel waarom gebruik maken van interactieve content een goed middel is dit te doen.
Tegenwoordig is statische inhoud niet meer genoeg om de aandacht van je publiek te trekken. En dat is precies wat juist wél noodzakelijk is voor een onderneming. Uit onderzoek dat CMI (Content Marketing Institute) heeft uitgevoerd blijkt dat 81% van de respondenten het ermee eens is dat interactieve content meer effect heeft dan statische content. Daarnaast is 79% ervan overtuigd dat de boodschap beter blijft hangen, met als gevolg meer terugkerende bezoekers. Durf dus een concrete vraag in bijvoorbeeld je social media post te stellen om meer engagement uit te lokken of pas interactieve content toe in je wekelijkse blogs.
Met bezoekersduur wordt ook wel de tijd (in seconden) bedoeld dat een bezoeker aanwezig blijft op een bepaalde pagina van je website. Dit kan je in Google Analytics ook terugvinden onder de term sessieduur. Over het algemeen geldt dat langere sessies betekent dat je bezoeker zich aan het oriënteren is op de producten of diensten die worden aangeboden. Hoe langer de tijdsduur, hoe meer kans op een daadwerkelijke lead. Met behulp van interactieve content zorg je ervoor dat de aandacht van je publiek op zo’n manier wordt getrokken dat je website wegklikken geen optie is.
Een onderneming voegt waarde toe als er voor een bepaald probleem een passende oplossing wordt geboden. Zodra je inzichtelijk hebt wat je klant daadwerkelijk nodig hebt, kan je jouw product of dienst optimaliseren. Tegelijkertijd werk je aan een betere relatie met je klant door een verhoogde tevredenheid. Maar hoe breng je nu die behoeften van jouw doelgroep duidelijk in kaart? Interactieve content kan je hierbij helpen. Deel bijvoorbeeld in je wekelijkse online nieuwsbrief een enquête met tactische vragen over het gedrag van je bezoeker of kies ervoor om een poll aan te maken op de voor jou relevante social media kanalen.
Heb je moeite met het uitvoeren van goed (markt)onderzoek en/of het bepalen van de juiste kanalen voor het delen van jouw boodschap? Wij helpen je graag bij het opstellen van een sterke online marketingstrategie. Neem vrijblijvend contact met ons op.
In de route die jouw klant doorloopt om over te gaan tot een aankoop – ook wel bekend als customer journey – zijn er drie verschillende fases, bestaande uit: awareness, consideration en decision. Het is in alle genoemde fases belangrijk dat je ervoor zorgt dat je klant betrokken is. In de ideale situatie wordt daarom een vierde fase toegevoegd, namelijk engagement. Jouw onderneming kan optimaal engagement bereiken door nieuwe interesses en behoeftes te ontdekken, waarop met een passende oplossing – namelijk jouw product of dienst – geparticipeerd kan worden. De meest effectieve manier om meer engagement te creëren is door interactieve content te gebruiken.
Wil je meer weten over de effecten van social media engagement en hoe je dit het beste kunt stimuleren? Check hier de blog over interactie op social media.
Aan de slag met het vergroten van de betrokkenheid van je publiek? Wij helpen je graag bij het creëren van interactieve content. Bekijk wat we voor je kunnen betekenen op het gebied van content marketing en social media marketing. Direct contact opnemen? Vul hier het contactformulier in!