Plan gratis audit

Vul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    De beste 5 online advertising strategieën

    Online adverteren is tegenwoordig onmisbaar in de marketingstrategie van bedrijven die hun doelgroep op een zeer gerichte manier willen bereiken….

    4 min. leestijd
    online advertising de beste strategie

    Online adverteren is tegenwoordig onmisbaar in de marketingstrategie van bedrijven die hun doelgroep op een zeer gerichte manier willen bereiken. Daarbij is het belangrijk dat je wel voor een passende strategie kiest! Deze strategieën vergroten de kans dat klanten voor jouw product of dienst kiezen. In dit artikel lees je welke vijf advertising strategieën het meest geschikt kunnen zijn om jouw klanten doeltreffend te benaderen!

    1. Social media advertising

    De momenteel meest toegepaste strategie is social media advertising. Het is buitengewoon doeltreffend om in contact te komen met je doelgroep. Door te adverteren op social media platforms vergroot je aanzienlijk de kans dat je advertentie wordt bekeken door je ideale klant. Om ze optimaal te bereiken, is het belangrijk gebruik te maken van targetingopties zoals locatie, interesses en interacties. Je kunt tegen een voordelig tarief starten met advertising op Social Media!

    2. Influencer advertising

    Iedereen kent het wel, maar is het ook passend voor jouw bedrijf? Tegenwoordig worden niet alleen de grote namen beanderd, maar is micro-influencing ook hot! Influencers met een kleiner bereik, maar met een specifieke doelgroep kunnen effectief iets promoten waar ze volledig achter staan. Hiermee vergroot je de naamsbekendheid van jouw merk en bouwt het vertrouwen op bij klanten. Het inschakelen van influencers vergroot aanzienlijk de kans op een toename in aankoopintentie en zoekopdrachten, wat resulteert in een verhoogde betrokkenheid. Hierbij is het uiteraard wel belangrijk om goed te bekijken welke influencer past bij het merk en of ze de beoogde doelgroep bereiken.

    3. Geofencing advertising

    Geofencing advertising is een marketing technologie die de locatie van potentiële klanten benut. Met behulp van nabijgelegen telefoontorens, wifi-netwerken of GPS kunnen bedrijven informatie verzamelen over de huidige locatie van hun potentiële klanten. Met de opgedane informatie kunnen bedrijven de gebruikers benaderen met relevante berichten wanneer ze bepaalde gebieden betreden. Deze gebieden worden “geofences” genoemd. Hierbij kun je kiezen voor twee opties. Ten eerste is er de actieve aanpak, waarbij gebruikers notificaties ontvangen wanneer ze een geofence naderen. De tweede benadering is passief, waarbij bedrijven informatie verzamelen over het gedrag van klanten in de buurt van specifieke geofences. Ga na op dit bij jouw bedrijf past!

    4. Pay-per-click advertising

    Bij Pay-per-click betalen adverteerders telkens een vergoeding wanneer een gebruiker op hun advertenties klikt. Deze strategie helpt niet alleen bij het vergroten van de naamsbekendheid, maar ook bij het genereren van meer leads. Om naamsbekendheid op te bouwen met deze strategie zijn Google Display Ads, YouTube Ads en Social Media Ads ideaal. Ze zijn kosteneffectief en stellen je in staat om een breed publiek te bereiken. Het goede nieuws is dat zodra je een campagne start, PPC direct resultaten kan opleveren.

    5. Tot slot, val op!

    Enorm veel bedrijven zetten tegenwoordig advertising in, maar hoe val je op? Wij adviseren om hier ook strategisch naar te kijken. Een tijdelijke actie, een schaars aanbod of praktische voorbeelden laten zien waarom jouw potentiële klant wél naar jou moet komen en jouw product of dienst in dit geval niet aan zich voorbij kan laten gaan. Hierbij is het belangrijk om unieke content te creëren, waarbij video ads op dit moment erg hoog scoren! Benieuwd naar slimme tips hiervoor? Wij helpen je graag verder!

    Bereik jouw doelgroep via advertising

    Door gebruik te maken van doeltreffende online advertising strategieën en opvallende ads te creëren, kun je meer leads en verkopen genereren voor jouw bedrijf. Bekijk dus goed hoe je advertising wilt inzetten en welke boodschap je wilt overbrengen. Heb je behoefte aan ondersteuning bij het maken, plaatsen, instellen en monitoren van jouw online advertenties? Plan dan een gratis audit met onze mede-oprichter Peter Dragstra om samen te bekijken hoe we opvallende ads kunnen inzetten om jouw ideale klant te bereiken!

    Dit artikel via

    Meer interessante berichten

    Klaar om te groeien?

    Sluit je aan bij 300+ partners die zijn gegroeid middels een online marketing strategie die werkt. Ontvang gratis persoonlijk advies.

    4.9 uit 85 beoordelingen